درباره بیلبورد یا آگهی نما

Posted in مجموعه2

 بیلبورد یا آگهی ‌نما
 
به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا می‌گذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.


امروزه آگهی‌نماها مجموعه‌ای از تصاویربزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاه‌های مختلفی نسبت به هر آگهی‌نما داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.


 بیلبوردها با توجه به نیاز میتوانند شامل بخش های گوناگونی باشند، اما معمولا بخش های زیر را داراست:
فونداسیون: در زیر زمین است و وظیفه نگهداری بار کل سازه را دارد.
پایه: صفحه نگهدارنده بر روی آن سوار میشود و جهت ارتفاع بخشیدن به تابلو استفاده میشود.
صفحه نمایش آگهی: فریم نگهداری آگهی است. یعنی همان قسمت پشت بیلبورد.
رویه تابلو: جهت نصب آگهی استفاده میشود و سطحی صاف و یکدست دارد.
سیتم نور پردازی: معمولا پژکتور یا لامپ مهتابی است.
راهرو ها و نردبان های تعویض رویه.
کلیپس و سپری: جهت صاف نگهداشتن بنر برروی بیلبورد استفاده میشود. یعنی با کشیدن بنر، باعث میشود صاف نگهداشته شود.
آگهی: این بخش همواره تغییر میکند و آگهی های مشتریان برروی آن نصب میشود. معمولا به شکل بنر، فلکسی یا استیکر است.


تابلوهای آگهی چند نوع هستند :
یکی آن‌هایی که در مکان‌های بزرگ مثل بزرگ‌ راه‌ها  نصب می‌شوند که عمدتاً مستطیلی هستند.
دوم آن‌هایی که در پیاده‌روها نصب می‌شوند که چون فضای کمتری وجود دارد قطعشان عمودی است و سوم تابلوهایی که در راهروها یا آسانسورها و... نصب شده است.


کاربردها
در بسیاری از کشورها، تخته‌های آگهی به مردم کمک می‌کنند تا جایی برای غذا خوردن، خوابیدن یا تهیه بنزین پیدا کنند، به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراههای متعدد و مسافتهای طولانی و خالی از سکنه بین شهری، وجود چنین تابلوهایی برای مسافرین غریب و خسته، نعمتی است.


از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکت‌هاو دارندگان صنایع مختلف کمک می‌کنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت‌ها و تجارت‌های نوپایی که قادر به پرداخت هزینهٔ تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه‌ها، بیلبورد، می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.

 

 

 

parragraph

تابلو سازی سینا

تابلو سازی سینا|ساخت تابلو چلنیوم|چاپ و تبلیغات|حروف برجسته

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

تابلو روان

تابلو روان

تابلو روان

تابلو روان

چاپ و تبلیغات

چاپ و تبلیغات

چاپ و تبلیغات

چاپ و تبلیغات

ساخت حروف برجسته

ساخت حروف برجسته

ساخت حروف برجسته
ساخت حروف برجسته

تابلو سازی